HaarWelke vitamine zijn goed voor mijn haar
You are here:

Welke vitamine heb je voor je haar nodig om het in topconditie te krijgen? Biotine, Foliumzuur, Selenium, Zink en ijzer zijn de 5 belangrijkste vitamines voor een gezonde haargroei.

Wil je weten wat deze vitamines precies voor je haar doen?

In deze blog vertellen onze ervaren professionals je alles over welke vitamines je waarom nodig hebt voor je haar.

Wil jij je haar door een professionele kapper in topconditie laten brengen en tips krijgen over de beste vitamines? Boek dan je afspraak bij één van onze kapsalons in Hilversum, Laren of Abcoude.

Biotine

Biotine (vitamine B8), Biotine is een van de belangrijkste vitamines tegen haaruitval. Biotine levert een bijdrage aan de productie van keratine. Dit zorgt voor het creëren en behouden van gezond haar. Daarnaast voorkomt Biotine het grijs wordend haar. 

 

Foliumzuur (vitamine b11)

Foliumzuur zorgt voor een snellere haargroei. Wanneer je foliumzuur slikt worden er rode bloedcellen aangemaakt. De aanmaak van rode bloedlichaampjes zorgt voor een betere bloedcirculatie, en dat heeft dan weer een positieve invloed op haargroei.

 

Selenium

Selenium is een vitamine die belangrijk is voor de conditie van je haren. Daarnaast houdt Selenium je haren sterk. Wanneer je een tekort aan Selenium hebt kan dit zorgen voor broos haar en/of haaruitval. 

 

Zink

Wil je mooi en sterk haar? Dan heb je zink nodig. Ook is zink betrokken bij de vorming van keratine. Het wordt dan ook beschouwd als een van de beste stoffen voor gezonde haargroei. 

 

Ijzer

Ijzer is een belangrijke vitamine. Wanneer er een ijzertekort in je lichaam optreedt, kan dit leiden tot een versterkte haaruitval. Daarnaast kan een ijzertekort ook een heleboel andere vervelende kwaaltjes aan je lichaam bezorgen. Houd je ijzer dus goed op pijl.

 

Heb je na het lezen van bovenstaand blog nog vragen over de verschillende vitamines of wil je professioneel advies of een professionele behandeling, neem dan contact op.